ӘЛЕМДІК ЗЕРТТЕУЛЕРДЕГІ ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДАҒЫ АУТИЗМ СПЕКТРІНІҢ КҮЙЛЕРІНЕ НЕГІЗГІ КӨЗҚАРАСТАР

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.26577/JPsS.2023.v87.i4.011

Аннотация

Бұл мақалада әлемдік зерттеулердегі авторлардың инклюзивті білім беру саласында аутизм спектрінің күйлеріне түрлі көзқарастарын және Қазақстандық қоғамда аутизм диагнозы бар адамдарға тұрғындардың көзқарасы туралы арнайы зерттеуге арналған. Зерттеу мақсаты - Шымкент қаласы тұрғындарының аутизм диагнозы бар адамдардың қоғамдағы орны туралы ойын зерттеу. Мақалада аутизм диагнозы қойылған балалардың денсаулығындағы физикалық және психологиялық ауытқулардың деңгейі және оларға қоғамның әсері туралы нақты статистикалық деректердің талдауы сипатталған.

Зерттеудің әдіснамалық негізі онлайн сауалнаманы (Google forms) ақ қар әдісін пайдалана отырып, әлеуметтік желілер арқылы жүргізілді. Алынған мәліметтерге сәйкес осы санаттағы балалардың инклюзивті білім алуға дайындығының объективті мүмкіндіктері анықталды.

Нәтижелерге сүйене отырып, авторлар инклюзивті білім беру саласындағы мемлекеттің әлеуметтік саясатын талдаудың маңыздылығы және осы салада реформалар жүргізудің маңыздылығы туралы қорытынды жасайды. Бұл факт мүгедектердің қоғамнан оқшаулануына, олардың бейімделу, қарым-қатынас және өзара әрекеттесу мәселесіне айтарлықтай әсер етеді. Сондай-ақ қоғамдағы аутизм және мүгедектік диагнозы бар адамдарды теориялық тұрғыдан ғана емес, эмпирикалық контексте қарастыратын әлеуметтік зерттеулердің ауқымын кеңейту маңызды болып көрінеді. Бұл зерттеудің нәтижелері елімізде соңғы күндері болып жатқан өзгерістерден туындаған жаңарып жатқан әлеуметтік, саяси, экономикалық, мәдени жағдайларда Қаақстан қоғамының одан әрі дамуы үшін ерекше маңызды болып табылады.

Түйінді сөздер: инклюзивті білім беру, аутизм спектрінің күйі, аутизм, инклюзивті білім берудегі әлеуметтік саясат.

Автордың биографиясы

B.E. Sagyndykova, Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университет, Қазақстан, Шымкент

  •  

Жүктелулер

Жарияланды

2023-12-06