Жеке асимметрия профилі және тұлға типологиялық ерекшеліктері

Авторлар

  • B. R. Kadyrov Ташкент қаласындағы Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетінің филиалы, Өзбекстан, Ташкент қ.
  • K. B. Kadyrov Өзбекстан Республикасы Жастар істері агенттігінің жанындағы Жастар проблемаларын зерттеу және перспективалық кадрларды даярлау институты, Өзбекстан, Ташкент қ.

DOI:

https://doi.org/10.26577/JPsS.2021.v76.i1.012
        90 180

Аннотация

Бұл мақалада жеке асимметрия мен жасөспірім шағында тұлғаның типологиялық қасиетте- рінің арақатынасы қарастырылады, сонымен бірге жасөспірім кезіндегі оқу қызметінің тиімділігін арттыру бойынша ұсыныстар жасалады. Барлығы 912 жас қатысқан зерттеу үш кезеңде жүргізілді. Зерттеудің бірінші кезеңінде академиялық лицейлердің 357 оқушысы қатысты (74 қыз және 283 ұл). Зерттеудің екінші кезеңіне кәсіптік колледждердің 244 студенті қатысты (оның 218-і қыздар мен 26-ы ұлдар) және 80 әскери міндеттілер. Зерттеудің үшінші кезеңіне 231 студент қатысты (138 қыз және 92 ұл). Асимметрияның жеке профилі мен тұлғаның типологиялық қасиеттері (прагматизмде, рефлексивтілікте, ойлаудың теориялық және практикалық стилінде, вербалды және вербальды емес ойлау ерекшеліктерінде көрінетін танымдық стиль мен іс-әрекет стилі) арасындағы жетекші сигнал жүйелік, эмоционалдылық, бейнелі жады, ерік, аналитикалық қабілеттер, өзін-өзі реттеу және т.б.) асимметрияның жеке профилі мен тұлғаның типологиялық сипаттамалары арасындағы тығыз байланыс туралы ғылыми негізделген тұжырымдар жасауға мүмкіндік берді. Мысалы, егер «саусақтардың икемділігі» функционалды тестісі негізінен ойлаудың практикалық іс-әрекетке көшу жеңілдігі (прагматизм) сияқты тұлғалық қасиеттермен байланысты болса, онда «Мақсат» және «Қол шапалақтау» бірінші және екінші сигналдық жүйелердің айқындалуына әсер етеді. «Наполеон позасы» функционалдық тесті адамның экстраверсия-интроверсиясының сапасын қалыптастырудың маңызды факторы ретінде қызмет етеді.

Түйін сөздер: жеке асимметрия профилі, типологиялық тұлғалық қасиеттер, жасөспірім жас, танымдық стиль, оқу әрекеті.

Жүктелулер

Как цитировать

Kadyrov, B. R., & Kadyrov, K. B. (2021). Жеке асимметрия профилі және тұлға типологиялық ерекшеліктері. ҚазҰУ Хабаршысы. Психология және әлеуметтану сериясы, 76(1), 125–133. https://doi.org/10.26577/JPsS.2021.v76.i1.012