Psychological age of emotional intellece children features of preschool .
Keywords:
emotional intelligence, preschool age in child development process, age-appropriate.Abstract
In the article the authors observe formation of emotional intelligence at preschool age in child development process. Information on features of formation of emotional intelligence and what kind of factors infl uence on its formation is given in general. Emotional life of the child stands aside, in spite of the fact that for development of child knowledge it is devoted much time.References
1.Нгуен М.А. Психологические предпосылки возникновение эмоционального интеллекта в старшем дошкольном возрасте // Культурно-историческая психология. – 2007. – №3. – С. 46-51.
2.Смирнова Е.О., Холмогорова В.М. Межличностные отношения дошкольников: диагностика, проблеммы, коррекция. – М.: Гуманитарн. изд. Центр ВЛАДОС, 2005. – 158 с.
3.Нгуен М.А. Развитие эмоционального интеллекта // Ребенок в детском саду. – 2007. – № 5. – С. 80-87.
4.Орме Г. Эмоциональное мышление как инструмент достижения успеха. – М.: КСП+, 2003.
5.Либин А.В. Дифференциальная психология: На пересечении европейских, российских и американских традиций. – М.: Смысл; Per Se, 2000.
6.Goleman D. Emotional intelligence. – N.Y.: Bantam Books, 1995
7.Gardner H. Multiple intelligences: The theory in practice. – N.Y.: Basic Books, 1993
8.Salovey P., Mayer J.D. Emotional intelligence // Imagination, Cognition and Personality. 1990. – N 9. – P. 185–211.
9.Mayer J.D., Salovey P., Caruso D. Emotional intelligence: Theory, fi ndings, and implications // Psychol. Inq. 2004. – V. 15. – № 3. – P. 197-215.
10.Стефановская Т. А. Педагогика: наука и искусство. – М., 1998 11.Шапоринский С. А. Обучение и научное познание. – М.: Педагогика, 1981
12.Якунин В. А. Педагогическая психология. – СПб., 1998.
13.Зимняя И. А. Педагогическая психология. – М., 1999.
2.Смирнова Е.О., Холмогорова В.М. Межличностные отношения дошкольников: диагностика, проблеммы, коррекция. – М.: Гуманитарн. изд. Центр ВЛАДОС, 2005. – 158 с.
3.Нгуен М.А. Развитие эмоционального интеллекта // Ребенок в детском саду. – 2007. – № 5. – С. 80-87.
4.Орме Г. Эмоциональное мышление как инструмент достижения успеха. – М.: КСП+, 2003.
5.Либин А.В. Дифференциальная психология: На пересечении европейских, российских и американских традиций. – М.: Смысл; Per Se, 2000.
6.Goleman D. Emotional intelligence. – N.Y.: Bantam Books, 1995
7.Gardner H. Multiple intelligences: The theory in practice. – N.Y.: Basic Books, 1993
8.Salovey P., Mayer J.D. Emotional intelligence // Imagination, Cognition and Personality. 1990. – N 9. – P. 185–211.
9.Mayer J.D., Salovey P., Caruso D. Emotional intelligence: Theory, fi ndings, and implications // Psychol. Inq. 2004. – V. 15. – № 3. – P. 197-215.
10.Стефановская Т. А. Педагогика: наука и искусство. – М., 1998 11.Шапоринский С. А. Обучение и научное познание. – М.: Педагогика, 1981
12.Якунин В. А. Педагогическая психология. – СПб., 1998.
13.Зимняя И. А. Педагогическая психология. – М., 1999.
Downloads
How to Cite
Tolegenova, A. A., & Duanayeva, S. (2012). Psychological age of emotional intellece children features of preschool . The Journal of Psychology &Amp; Sociology, 43(4). Retrieved from https://bulletin-psysoc.kaznu.kz/index.php/1-psy/article/view/570
Issue
Section
Psychology