The role of social workers in the formation of a new social model
Keywords:
education, modernization, humanism, ethics, professional ethics, conscience, justice, values of civilization, social technologies, legal security.Abstract
In this article are confirmed, the role of higher education in the formation of professional knowledge, skills,
habits and socio-psychological characteristics of the future experts to ensure the employment of qualified
personnel. The article contains theoretical comparative analysis of humanization of higher education in the
formation of the intellectual, moral, ideological and professional potential of the person. As well as the
problems of training and improvement of professional competence of social workers in Kazakhstan.
References
2. Абдикерова Г.О., Казахстанская модель социализированной личности Теоретический журнал 19 сентября 2011. // CREDO NEW №3 2011 Санкт-Петербургский Государственной институт психологии и социальной работы. – С. 116-123.
3. Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан – 2050 стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауы, 2012 жыл 24 желтоқсан, Астана.
4. Канке.В.А. Современная этика. – М.: «Омега-Л», 2008.
5. Әл-Фараби. Философиялық трактаттар. – А.: Ғылым, 1973.
6. Павленок П.Д. Введение в специальность «Социальная работа»: учебник – М.: ФОРУМ-ИНФРА-М, 2007.
7. Курбатов В.И.Социальная работа: учебное пособие. – М., 2007.
8. Абенова К.А., Арын Д.А. Әлеуметтік қызметкерлердің кәсіби құзыреттілігін жетілдіру мәселелері // әл-Фараби атындағы ҚазҰУ. ХАБАРШЫ. Психология және социология сериясы. – №1. – 2013.
9. Реан А.А. Социализация личности // Хрестоматия: Психология личности в трудах отечественных психологов. – СПб.: Питер. 2000.
10. Выготский Л.С. Собрание соч.: в 6 т. – М., 1982.
11. Дюркгейм Э. Социология образования. – М., 1996.
12. Балицкая И. В., Гуманизация и гуманитаризация высшего образования в США и России как организационно-педаго- гическая проблема. – М.: Владос, 2000.
13. Кузнецова С.В. К вопросу о личностно-ориентированном образовании // Вестник ТГУ. Проблемы образования. – 2003.
–№ 277. – С. 256–261.
14. Engestrom, V. Learning by expanding. An activitytheoritical aproach to developmental resarch. – Helsinki, 1987
15. Erikson, E. Dimension of new Identity: The 1973 Jefferson Lectures in the Humanities. – N.-Y., 1974
16. Gamble, T., Gamble M. Communication works. – N.Y., 1990. – 387 p.
1. Kazakhstan Respublikasynyn “Bilim turaly” Zany. – Astana, 2011.
2. Abdikerova G.O., Kazakhstanskaya model’ sotsializirovannoi lichnosti. Teoreticheskii jurnal 19 sentyabrya 2011. // CREDO NEW №3 2011. – Sankt-Peterburgskii Gosudarstvennyi institute psikhologii I sotsial’noi raboty. – S. 116-123.
3. Nazarbaev N.A. “Kazakhstan – 2050 strategiyasy kalyptaskan memlekettyn jana sayasi bagyty” atty Kazakhstan khalkyna joldauy, 2012 jul 24 jeltoksan, Astana.
4. Kanke V.A. Sovremennaya etika. – M.: “Omega-L”, 2008.
5. al-Farabi. Filosofyalyq traktattar. – Almaty: Gylym, 1973.
6. Pavlenok P.D. Vvedenie v spetsial’nozt’ “Sotsial’naya rabota”: uchebnik – M.: FORUM-INFRA-M, 2007.
7. Kurbatov V.I. Sotsial’naya rabota: uchebnoe posobie. – M., 2007.
8. Abenova K.A., Aryn D.A. Aleumettik kyzmetkerlerdin kasibi kuzyrettiligin jetildiru maseleleri. Al-farabi atyndagy KazNU. Khabarshy. Psikhologiya jane sotsiologiya seriyasy. – №1. – 2013.
9. Rean A.A. Sotsializatsiya lichnosti // Khrestomatiya: Psikhologiya lichnosti v trudakh otechestvennykh psikhologov. – SPb.: Piter. 2000
10. Vygotskii L.S. Sobranie soch.: v 6 t. – M., 1982.
11. Dyurkgeim E. Sotsiologiya obrazovaniya. – M., 1996.
12. Balitskaya I.V., Gumanizatsiya i gumanitarizatsiya vysshego obrazovaniya v SSHA i Rossii kak organizatsionno- pedagogicheskaya problema. – M.: Vlados, 2000.
13. Kuznetsova S.V. K voprosu o lichnostno-orientirovannom obrazovanii // Vestnik TGU. Problemy obrazovaniya. – 2003. –
№277. – S.256-261.
14. Engestrom, V. Learning by expanding. An activitytheoritical aproach. to developmental resarch. – Helsinki, 1987
15. Erikson, E. Dimension of new Identity: The 1973 Jefferson Lectures in the Humanities. – N.-Y., 1974
16. Gamble, T., Gamble M. Communication works. – N.Y., 1990. – 387 p.