Эмоционалды интеллект пен әлеуметтік қызметкердің кәсіби үйлесімділігі арасындағы байланысты талдау

Авторлар

  • A. Aubakir Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ. http://orcid.org/0000-0003-0274-6407
  • M. Nurkatova Колумбия университеті жанындағы Орталық Азиядағы жаһандық денсаулықты зерттеу орталығы, Қазақстан, Алматы қ. http://orcid.org/0000-0002-0993-4833

DOI:

https://doi.org/10.26577/JPsS.2022.v81.i2.013
        381 1753

Аннотация

Соңғы жылдары эмоционалды интеллект құбылысына (EQ) ғылыми қызығушылық артып келеді, бұл күшті эмоционалды шиеленіс пен күйзелісті сезіну қабілетінің күйзеліс-қорғаныс факторы болып саналатын осы саладағы зерттеулердің жоғары өзектілігін тудырады. Зерттеудің негізі болашақ әлеуметтік қызметкерлердің белгілі бір танымдық стильдерін қалыптастыруға және дамытуға әсер етуі мүмкін маңызды эмоционалды болжаушыларды анықтау болды. Зерттеу идеясы өзінің маңызды нәтижелерінде зерттеу әлеуметтік жұмысты қамтамасыз ету саласында “эмоционалды интеллект пен әлеуметтік қызметкердің кәсіби құзыреттілігі арасында тікелей статистикалық маңызды байланыс бар” деген негізгі гипотезаның сенімділігі туралы қорытындыға келді. Әлеуметтік қызметкерлердегі эмоционалды интеллект пен оның компоненттері мен кәсіби құзіреттілік пен оның өлшемдері арасындағы байланысты анықтау – зерттеу жұмысының негізгі мақсаты. Әлеуметтік қызметкерлердегі эмоционалды интеллектіні өлшеу эмоционалды интеллект дағдыларындағы олардың күшті және әлсіз жақтарын анықтау үшін маңызды. Зерттеу әлеуметтік қызметкерлердің эмоционалды интеллектісін талдауға мүмкіндік берді, ол кейіннен эмпирикалық зерттеулерге басшылық ретінде пайдаланылатын болады. Бұл мақалада біз эмоционалды интеллектті қабілеттерге негізделген тесттер арқылы бағалау әдістерін және осы әдіспен алынған кейбір қорытындыларды түсіндіреміз. Терең сұхбатты өткізу арқылы зерттеу бағыты әлеуметтік қызметкерлердің эмоционалды құзіреттілігінің даму деңгейін анықтау, сонымен қатар эмоционалды құзіреттіліктің даму деңгейіне әсер ететін және тәуелді факторларды анықтау болды. “EmIn” сауалнамасымен және Н. Холлдың эмоционалды интеллект сауалнамасы бойынша терең сұхбат жүргізілді. Эмоционалды интеллект компоненттері арасындағы байланыстарды анықтау және егжей-тегжейлі талдау үшін Спирменнің дәрежелік корреляциясы әдісі қолданылды. Алынған мәліметтерден жоғарыда аталған әдістердің әртүрлі шкалаларының байланыс көрсеткіштерін көрсететін корреляциялық матрицалар жасалды. Корреляциялық талдаудың нәтижелері эмоционалды интеллект өзінің және басқалардың эмоцияларын түсінумен, өзінің және басқалардың эмоцияларын басқарумен, эмоционалды интеллекттің тұлғааралық және ішкітұлғалық аспектісімен, эмоционалды таныммен, өзін- өзі ынталандырумен, эмпатиямен, басқалардың эмоцияларын танумен, жалпы эмоционалды бағдармен байланысты екенін көрсетеді. Бұл зерттеу маңызды социологиялық зерттеу болып табылады және эмоционалды интеллекттің дамуын зерттеуге үлес қоса алады. Әлеуметтік жұмыс мамандығы жан-жақты және интеграцияланған мамандықтардың бірі болып табылатын қауымдастық мүшелерінің әлеуметтік функцияларын жақсартуға бағытталған тәжірбиелік маңызды. Зерттеу әлеуметтік қызметкерлердің эмоционалды интеллектісін талдауға мүмкіндік берді, ол кейіннен эмпирикалық зерттеулерге басшылық ретінде пайдаланылатын болады.

Түйін сөздер: эмоционалды интеллект, кәсіби үйлесімділік, әлеуметтік қызметкер.

Жүктелулер

Как цитировать

Aubakir, A., & Nurkatova, M. (2022). Эмоционалды интеллект пен әлеуметтік қызметкердің кәсіби үйлесімділігі арасындағы байланысты талдау. ҚазҰУ Хабаршысы. Психология және әлеуметтану сериясы, 81(2), 123–135. https://doi.org/10.26577/JPsS.2022.v81.i2.013