Балалар үйінде тәрбиеленген жасөспірімдердің әлеуметтік ерекшеліктері

Авторлар

  • M. A. Nartaeva Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ.
  • N. U. Shedenova Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті, Қазақстан, Алматы қ.
        67 80

Кілттік сөздер:

балалар үйінде тәрбиеленуші, тұл жетім, әлеуметтік жетім, әлеуметтік-психологиялық ерекшеліктер, әлеуметтік депривация, интернат.

Аннотация

Мақалада балалар үйінде тәрбиеленген жасөспірімдердің отбасында тәрбиеленген балалардан әлеуметтік-психологиялық ерекшеліктері көрсетілген. Қазақстандық және шетелдік ғалымдардың еңбектеріне сүйене отырып, осы топтағы жеткіншектердің әлеуметтік-психологиялық проблемаларын зерттеудің және олардың елімізде әлеуметтік қорғалуының негіздері анықталды. Зерттеу нысаны: ата-ана қамқорлығынан айырылған балалар үйінде тәрбиеленуші жасөспірімдер. Зерттеу пәні: балалар үйінде тәрбиеленуші жасөспірімдердің әлеуметтік ерекшеліктерінің негізгі себебінің көрінуі мен мазмұны болып табылады. Зерттеу мақсаты: балалар үйлерінде тәрбиеленушіледің әлеуметтік-психологиялық жетілулерінің негізгі себептерін көрсету мен ерекшеліктерін зерттеу арқылы проблема тудырып отырған себептерге байланысты шешу жолдарын қарастыру. Зерттеудің болжамы: әртүрлі шетелдік және қазақстандық ғалымдардың еңбектерін талдаудың көмегімен
анықталған әлеуметтік, психикалық ерекшеліктерінің спецификалық көрінісі бар. Зерттеудің болжамын эмпирикалық зерттеу жүргізу үшін арнайы нормативтік құжаттар қарастырылды. Олар келесі заңдар – Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә. Назарбаевтың 2012 жылғы 14 желтоқсандағы «Қазақстан-2050» стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Жолдауы, Қ.Р. баланың құқықтары туралы заңы.

Библиографиялық сілтемелер

1. Ахметова Н. Жетімдер саны жыл сайын 8 мыңға көбейеді // http://kaztrk.kz/rus/news/obschestvo/Zhetimder_sani_azajar_
emes.html
2. Галагузова И.Г. Бүгінгі отбасының әлеуметтік мәселелері //http://malimets.clan.su/publ/pedagogika
3. Агафонов А.Н., Меңлібаев Қ.Н. Жастармен жүргізілетін әлеуметтік жұмыстар: оқу құралы. – Астана: «Парасат әлемі»,
2005. – 214 б.
4. Боқаев Қ. Жетімін жаутаңдатпаған ел едік // Ана тілі. – 14-20 наурыз, 2013. – №11. – Б.11.
5. Дж. Боулби. Детям – любовь и заботу // Лишенные родительского попечительства: хрестоматия. – М., 1991. – С. 148.
6. Садвакасова З.М. В помощь социальному педагогу, или как работать с трудными детьми: учебно-методическое пособие. – Алматы, 2008. – 192 c.

1. Akhmetova N. Zhetymder sany zhyl sayyn 8 mynga kobeyyedy // http://kaztrk.kz/rus/news/obschestvo/Zhetimder_sani_azajar_emes.html
2. Galaguzova I.G. Buugүnge otbasynyn aleumettyk maselelery // http://malimets.clan.su/publ/pedagogika
3. Agafonov A.N., Menlybayev K.N. Zhastarmen zhүrgyzyletyn aleumettyk zhumystar: оku kuraly. – Astana: «Parasat əlemy»,
2005. – 214 b.
4. Bokayev K. Zhetymyn zhautandatpagan yel yedik // Ana tyly. – 14-20 nauryz, 2013. – № 11. – B.11.
5. Dzh. Boulbi. Detyam – lyubov' i zabotu // Lishennyye roditel'skogo popechitel'stva: khrestomatiya. – M., 1991. – S. 148.
6. Sadvakasova Z.M. V pomoshch' sotsial'nomu pedagogu, ili kak rabotat' s trudnymi det'mi: uchebno – metodicheskoye posobiye.
– Almaty, 2008. – 192 s.
7. Rubinshteyn S.L. Osnovy obshchey psikhologiy. – SPb.: Piter, 2007. – 713 s.
8. Strel'chenko D.S. Optimizatsiya protsessa razvitiya poznavatel'nykh sposobnostey gosudarstvennykh sluzhashchikh. – M.,
2003. – 192 s.
9. Akˌzhanova A.T., Yel'shibayeva K.G. Psikhologicheskaya sluzhba v zakrytykh uchrezhdeniyakh: uchebnoye posobiye. –
Almaty: Nұr-print, 2009. – 112 s.
10. Rybinskiiy Ye.M. Upravleniye sistemoy sotsial'noy zashchity detstva : sotsial'no – pravovyye problemy. – M.: Akademiya, 2004. – 20 s.
11. Yufereva T.I. Osobennosti formirovaniya psikhologichekogo pola u podrostkov, vospityvayushchikhsya v sem'ye i shkole – internate // Vozrastnyye osobennosti psikhicheskogo razvitiya detey. – M., 1992. – 225 s.
12. Prikhozhan A.M., Tostykh N.N. Rabota kniga shkol'nogo psikhologa. – M.: Prosveshcheniye, 1991. – 374 s.
13. Izard K.Ye. Psikhologiya emotsiy. – SPb.: Piter, 2009. – 24 s.
14. Kazakhstan Respublikasynyn Prezidenty N.Ə. Nazarbayevtyn 2012 zhylgy 14 zheltoksandagy «Kazakhstan – 2050» Strategiyasy kalyptaskan memlekettyn zhana sayasi bagyty» atty Zholdauy.
15. Nygymetova A. Əleumettik zhetimdiktin aldyn alu // http://www.bala-kkk.kz/kk/node/765
16. Dauylbayev A. Zhetimderdin zhagdayyn zhasyrudyn zhoni bar ma? // http://prokuror.gov.kz/kaz/prokuratura/bak-basprokuratura-turaly
7. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологий. – СПб.: Питер, 2007. – 713 c.
8. Стрельченко Д.С. Оптимизация процесса развития познавательных способностей государственных служащих. – М.,
2003. – 192 c.
9. Ақжанова А.Т., Ельшибаева К.Г. Психологическая служба в закрытых учреждениях: учебное пособие. – Алматы: Нұр-принт, 2009. – 112 c.
10. Рыбинскиий Е.М. Управление системой социальной защиты детства: социально-правовые проблемы. – М.: Академия, 2004. – 20 c.
11. Юферева Т.И.Особенности формирования психологичекого пола у подростков, воспитывающихся в семье и школе-интернате // Возрастные особенности психического развития детей. – М., 1992. – 225 c.
12. Прихожан А.М., Тостых Н.Н. Работа книга школьного психолога. – М.: Просвещение, 1991. – 374 c.
13. Изард К.Е. Психология эмоций. – СПб.: Питер, 2009. – 24 с.
14. Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә. Назарбаевтың 2012 жылғы 14 желтоқсандағы «Қазақстан-2050» Страте-
гиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Жолдауы.
15. Нығыметова А. Әлеуметтік жетімдіктің алдын алу // http://www.bala-kkk.kz/kk/node/765
16. Дауылбаев А. Жетімдердің жағдайын жасырудың жөні бар ма? // http://prokuror.gov.kz/kaz/prokuratura/bak-basprokuratura-turaly

Жүктелулер

Как цитировать

Nartaeva, M. A., & Shedenova, N. U. (2016). Балалар үйінде тәрбиеленген жасөспірімдердің әлеуметтік ерекшеліктері. ҚазҰУ Хабаршысы. Психология және әлеуметтану сериясы, 49(2). вилучено із https://bulletin-psysoc.kaznu.kz/index.php/1-psy/article/view/396