ЖАСТАРДЫҢ ӨЗІНДІК БАҒАЛАУЫН ТЕОРИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ЭМПИРИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ.

Авторлар

  • N. K. Toksanbaeva Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
  • H. T. Naubaeva Жансүгіров атындағы Жетісу мемлекеттік университеті
  • S. B. Abdeeva Жансүгіров атындағы Жетісу мемлекеттік университеті
  • A. Ibadilaeva Жансүгіров атындағы Жетісу мемлекеттік университеті
  • S. M. Usenova М.Х. Дулати атындағы Тараз мемлекеттік университеті
        62 41

Кілттік сөздер:

жастар, өзіндік бағалау, өзіндік сана, интерпретация. Молодежь, самооценка, самосознание, интерпретация.

Аннотация

Мақалада өзіндік бағалау – тұлғаның өзін-өзі басқа адамдар ортасындағы орнын, қасиеттерін, өз мүмкіндіктерін бағалауы зерттелген. Яғни, өзіндік бағалау – қоршаған ортаның өзгермелі шарттарына тәуелсіз өзіндік ерекшелігіңді саналау. Өзін-өзі саналау белгілі бір даму этаптарында өзіндік бағалауға айналады. Өзін-өзі саналау уақытқа сәйкес өзіңнің даралығыңды сезінумен байланысты, кез келген психикасы сау адам өткенін есіне сақтайды, қазіргі кезеңді басынан өткереді, болашаққа үмітпен қарайды. Өзіндік бағалау адамның өз жүріс-тұрысын және іс-әрекетін реттеуге тікелей қатысы бар, тұлғаның белсенді дамуында қалыптасатын және оның ішкі әлемінде өзіндік көрініс табатын орталық компонент, тұлға сипаты, маңызды тұлғалық білім. Тұлғаның жас ерекшелік даму деңгейінің белгілі бір кезеңінен бастап өзіндік бағалау үлкен маңызға ие бола бастайды. Тақырыпқа байланысты жоғарыда айтылған мәселелер бойынша біз зерттеудің келесі кезеңінде алдымызға төмендегідей мақсат қойдық. Оқушылардың өзіндік бағалауына мұғаліммен қарым-қатынасының әсерін теориялық және эксперименттік зерттеу. Зерттеуімізге мынандй әдістемелер алынды; A- С. А. Буддасидің тұлғаның өзіндік бағалауы әдістемесі; B - Дембо-Рубинштейн әдістемесі; F- О.И. Мотковтың тұлғаның өзіндік бағалауы әдістемесі; G-Жастардың достарымен қарым-қатынасын бағалау анкетасы алынды. В данной статье рассмотрены вопросы о самооценке личности, восприятии себя среди других, оценке своих способностей и личностных качеств. Самооценка- это осознание своей индивидуальности, несмотря, на изменяющиеся условия. Самосознание это один из этапов влияющих на самооценку. Самосознание в тоже время тесно связано с чувством своей индивидуальности, психически здоровый человек помнит, что было в прошлом, запоминает, что происходит в настоящем, и с надеждой смотрит в будущее. Самооценка это оценка своего поведения, мыслей, действий, центральным компонентом самооценки является развитие личности, внутреннее самопринятие и характеристика личности, это главное знание личности о себе. Развитие у личности индивидуальности в какой то момент имеет важное значение в его самооценке.

Библиографиялық сілтемелер

1.Роджерс К. Несколько важных открытий // Вестн. Моск.ун-та. Сер.14, Психология. – М., 1990. №2. – С. 58-65.
2.(Роджерс К. К науке о личности // История зарубежной психологии. Тексты.- М., 1986. – С. 200-230).
3.Левин. К. Определение понятия «поле в данный момент» / Хрест. по историй психологии: Период открытого кризиса. Начало 10-х – середина – 30-х годов ХХ в. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1980. – С. 131-145.
4.Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания. – М.: «Наука», 1977. – C 380.
5.Рубинштейн С. Л. Человек и Мир / Проблемы общей психологии. – М.: Педагогика, 1973. – С. 424.
6.Выготский С. Л. Развитие высших психических функций. – М.: Изд-во АПН РСФСР, 1960. – С 500.
7.Абеуова И. А., Тащиева И. С. Самооценка и ее влияние на трудности в общении. Международная научно-практическая конференция. – Алматы, 2003. – 423 с. [23, 423б]).
8.Кон И. С. Психология юношеского возраста. – М., 1982. – 207 с.
9.Серебрякова Е. А. Уверенность в себе и условия ее формирования у школьников // Вестн. Ленинг. ун-та. – Л., 1981. – №3 – С. 15-24. [9, 15-24 б.
10.Славина Л. С. Дети с аффективным поведением. – М.: Изд-во «Просвещение», 1966. – C. 150 [10, 150 б].
11.Божович Л. И., Благонадежина Л. В. Изучение мотивации поведения детей и подростков. – М., 1972. – С. 39. [11, 39 б].
12.Эльконин Д. Б. Психология игры. – М., «Педагогика», 1978 – C. 304.
13.Фромм Э. Анатомия человеческой деструктивности: пер.с.нем. Э. Телятниковой. – М.: Аст, 2004. – С. 635.
14.Роджерс К. Несколько важных открытий // Вестн. Моск.ун-та. Сер.14, Психология. – М., 1990. №2. – С. 58-65.
15.Столин В. В. Самосознание личности. – М.: МГУ, 1983. – С. 284.
16.Пантилеев С. Р. Самоотношение как эмоционально-ценностная система. – М.: МГУ, 1991. – C. 108.
17.Сарджвеладзе. Н. И. Личность и ее взаимодействие с социальной средой. – Тблиси, 1989. – C. 475.

1.Rodzhers K. Several important discoveries // Vestn. Mosk.un-ta. Ser.14, Psychology. – M., 1990. №2. – P. 58-65.
2.(Rogers KK science of personality // History foreign psychology. Teksty. – M., 1986. – S. 200-230).
3.Levin. K. The definition of «field at the moment» / Chrest. on the history of psychology: the open time of crisis. The beginning
of the 10th - mid - 30s of the twentieth century. – M .: Izd. University Press, 1980. – S. 131-145.
4.Ananev B.G. On the problems of modern human science. - M .: «Science», 1977. – P 380.
5.Rubinshteyn SL Man and the World / Problems of General Psychology. – M .: Pedagogy, 1973. – 424 pp.
6.Vygotsky SL The development of higher mental functions. – M .: APN RSFSR, 1960. – With 500.
7.Abeuova IA, Taschieva I. Self-assessment and its impact on communication difficulties. International scientific-practical
conference. – Almaty, 2003. – 423 p.
8.Kon Psychology of adolescence. – M., 1982. -207 p. 9.Serebryakova EA Confidence and conditions of its formation in
schoolchildren // Vestn. Lehning. University ta. – L., 1981. – №3 – S. 15-24.
10.Slavina LS Children with affective behavior. – M .: Publishing house «Enlightenment», 1966. – C. 150.
11.Bozhovich LI, Blagonadezhina L.V. Study of motivation behavior in children and adolescents. – M., 1972. – S. 39.
12.Elkonin DB Psychology game. – M., «Pedagogy», 1978 – page 304.
13.Fromm E. Anatomy of Human Destructiveness: per.s.nem. E. Telyatnikova. – M .: AST, 2004. – 635 p.
14.Rodzhers K. Several important discoveries // Vestn. Mosk.un-ta. Ser.14, Psihologiya. – M., 1990. №2. – P. 58-65.
15.Stolin VV self-consciousness. – M .: MSU, 1983. – P. 284.
16.Zhakypov SM Psychological structure of the learning process. – Almaty: Kazakh University, 2004, 312 p.
17.Sardzhveladze. NI personality and its interaction with the social environment. – Tblisi, 1989. – C. 475.

Жүктелулер

Жарияланды

2015-06-19

Как цитировать

Toksanbaeva, N. K., Naubaeva, H. T., Abdeeva, S. B., Ibadilaeva, A., & Usenova, S. M. (2015). ЖАСТАРДЫҢ ӨЗІНДІК БАҒАЛАУЫН ТЕОРИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ЭМПИРИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ. ҚазҰУ Хабаршысы. Психология және әлеуметтану сериясы, 52(1). вилучено із https://bulletin-psysoc.kaznu.kz/index.php/1-psy/article/view/237