ПОЛИТИЧЕСКИЙ ЛИДЕР КАК ОБЬЕКТ ВОСПРИЯТИЯ

Authors

  • S. S. Mirzoeva
        56 31

Abstract

This article deals with the main factors influencing the process of perception of the political leaders. The degree of
influence of rhetoric’s, mimic and jesters of the political leader to the process of mass perception has been worked out.
Realizing of these processes can promote rising political culture and ethics.

Author Biography

S. S. Mirzoeva

References

1. Деркач А.А., Жукова В.И., Лаптева Л.Г. Политическая психология. - Екатеринбург, 2001. -
356 c.
2. Абашкина Е., Егорова Е.Т., Косолапова Ю., Разворотнева С., Сиверцев М. Политиками не рождаются: как стать и остаться эффективным политическим лидером.. - М.: Антиква, 1993. - В 2 т.т.-185 с.
3. Егорова Е.. Психологические методики исследования личности политических лидеров. - М.:ИСКАН, 1988. – 238 с.
4. Лебон Г. Психология народов и масс. - Спб.: Питер, 1995. – 305с.

Downloads

How to Cite

Mirzoeva, S. S. (2011). ПОЛИТИЧЕСКИЙ ЛИДЕР КАК ОБЬЕКТ ВОСПРИЯТИЯ. The Journal of Psychology &Amp; Sociology, 36(1). Retrieved from https://bulletin-psysoc.kaznu.kz/index.php/1-psy/article/view/486