ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ КОНФЛИКТЫ В СОВРЕМЕННОМ ВУЗЕ

Authors

  • N. N. Tairova

Abstract

Conflict situations in a teaching process as a complex of objective and subjective conditions that arise in th
educational society in the modern university as a commonsocial phenomenon is described. The shift from the affectivetension relations into the field of business relations in academic work as a successful application of conflict management is proposed.

Author Biography

N. N. Tairova

References

1. Андреев В.И. Конфликтология. Искусство спора, ведения переговоров, разрешения конфликтов. - М.: Народное образование, 1995. – 128 с.
2. Битянова М.Р. Социальная психология. - М.: Международная педагогическая академия,1994. – 563 с.
3. Дискуссии. Проблемы конфликтологии. // Социологические исследования. - № 9. - 1993. -М.: Наука. С. 52-57.
4. Петровская Л. А. Гуманистическая ориентация педагогического общения и современная школа. // Инновационное обучение: стратегия и практика. - М.: МГУ, 1994. –С.30-52.
5. . Лобанов А.А. Педагогика общения.- Владимир: Владимирский гос.пед.ун-т. - 1995.– 144 с.
6. Лазуткин А.Д. Конфликтология. - М.: Изд-во Омега-Л, 2010. – 152 с.

Downloads

Published

2011-12-13