Әлеуметтік мемлекетті дамыту құралы ретінде кәсіптік бағдар беру саласындағы ұлттық саясатты әзірлеу
DOI:
https://doi.org/10.26577/JPsS2025943010Аннотация
Бұл ғылыми зерттеудің өзектілігі әлеуметтік мемлекеттің қалыптасуы мен дамуына ықпал ететін маңызды фактор ретінде кәсіби бағдар саласындағы мемлекеттік деңгейдегі стратегияларды талдаудың маңыздылығының артуы болып табылады. Қазіргі қоғамдық-саяси дискурста кәсіби бағдарлаудың рөлі шектеулі білім беру міндетінен әлеуметтік-экономикалық реттеу мен әлеуметтік интеграцияның кең құралына ауысты. Тиісінше, бұл зерттеу мемлекеттік кәсіптік бағдарлау саясаты мен әл-ауқат мемлекетінің құрылымдық эволюциясы арасындағы байланысты зерттеуге бағытталған.
Негізгі мақсат - ұлттық кәсіптік бағдарлау саясаты әлеуметтік даму көрсеткіштерін арттыруға және әлеуметтік қамсыздандыру институттарын нығайтуға қаншалықты ықпал ететінін бағалау. Мақалада осы мақсатқа жету үшін бірқатар зерттеу міндеттерін қояды. Оларға мыналар жатады: мемлекеттің даму тетігі ретіндегі кәсіби бағдарлаудағы рөлін теориялық және әдіснамалық талдау; жастардың мансабына жәрдемдесудің мемлекеттік саясатындағы жаһандық үрдістерді анықтау; кәсіби бағдарлау стратегияларын іске асырудың үздік халықаралық тәжірибелерін салыстырмалы бағалау; әртүрлі мемлекеттік тәсілдердің әсерін бағалау үшін әдіснамалық құралдарды әзірлеу; әлеуметтік қамсыздандыруды дамыту туралы және мемлекеттік басқару органдарына кәсіптік бағдарлауды әлеуметтік мемлекетті ілгерілетудің стратегиялық құралы ретінде пайдалануға қатысты саяси ұсыныстар тұжырымдау.
Зерттеу саяси және экономикалық белгісіздік жағдайында жұмыс жасайтын күрделі және өзара байланысты жүйенің бөлігі ретінде кәсіби бағдарлауды қарастыратын жүйелік талдау тәсіліне негізделген. Салыстырмалы талдау, логикалық пайымдау, синтез, дедукция, жіктеу әдістері және әлеуметтанулық сауалнамаларды қоса алғанда, сапалы және сандық зерттеу әдістерінің толық жиынтығы қолданылды. Зерттеудің эмпирикалық бөлігі әртүрлі мемлекеттік тәсілдердің ерекшеліктері мен тиімділігін, кәсіптік бағдарлауды енгізу кезеңдерін, кәсіптік білім беру мекемелерінің құрылымдық модельдерін және халықтың нысаналы топтары арасында жүргізілген сауалнамалардың нәтижелерін суреттейтін кестелер мен диаграммалар түріндегі көрнекі деректермен нығайтылған.
Түйін сөздер: мемлекет қызметін жетілдіру әдістері, тұрақты әлеуметтік даму, кадрлар тапшылығы, талапкерлердің кәсіби бағдары.