Қазақстандағы студент жастардың эмоционалдық әл-ауқаты: кросс-мәдени контекстінде әлеуметтік-психологиялық тексеру
DOI:
https://doi.org/10.26577/JPsS202594302Аннотация
Жаһандану және академиялық ұтқырлықтың күшеюі жағдайында студенттердің эмоционалдық
әл-ауқаты мәселесі, әсіресе Қазақстанның көпмәдениетті білім беру ортасында ерекше маңызды
және өзекті болып табылады. Эмоциялық салауаттылық жеке тұлғаның психологиялық жай-
күйінің интегралды көрсеткіші ретінде бейімделу сапасымен, әлеуметтік қолдау деңгейімен,
мәдени қатынаспен және тұлғааралық қарым-қатынаспен тығыз байланысты. Бұл зерттеудің
мақсаты – қазақстандық және шетелдік студенттердің үлгісі бойынша мәдениетаралық аспектіні
ескере отырып, эмоционалдық салауаттылық құрылымын әлеуметтік-психологиялық тексеру.
Жұмыстың ғылыми жаңалығы эмоционалдық әл-ауқат деңгейін анықтайтын әлеуметтік-мәдени
факторларды анықтауда, сондай-ақ әртүрлі этникалық топтар арасындағы көрсеткіштерді
эмпирикалық түрде салыстыруда. Зерттеуге 227 респондент – қазақстандық және шетелдік
студенттер қатысты. Кешенді эмпирикалық диагностика аффективтік күйлерді, эмоционалды
реттеу стратегияларын, эмоциялар саласындағы өзіндік тиімділікті, депрессия, алаңдаушылық
және стресс деңгейін, сондай-ақ әлеуметтік қолдау мен мәдени бағдарларды қабылдауды
бағалауға бағытталған алты жарамды әдісті қолдану арқылы жүзеге асырылды. Әдістеме
стандартталған шкалаларды және талдаудың статистикалық әдістерін қолдануды қамтиды.
Нәтижелер шетелдік студенттердің эмоционалдық әл-ауқаты көп жағдайда мәдени бейімделу
деңгейіне және әлеуметтік қолдау сапасына байланысты екенін көрсетті. Алынған мәліметтердің және практикалық маңызы бар: оларды психологиялық көмек бағдарламаларын әзірлеуде және
студенттерге бейімделу тренингінде пайдалануға болады. Жұмыс көпмәдениетті ортадағы эмо-
ционалды жағдайдың тұрақтылығы мәселесін өзекті ете отырып, мәдениетаралық және білім
беру психологиясының дамуына ықпал етеді.
Түйін сөздер: эмоционалдық салауаттылық, мәдениетаралық зерттеу, студенттер, әлеумет-
тік-психологиялық тексеру, предикторлар.